onsdag den 11. september 2013

Mere om Bisphenol A

Da jeg var gravid i midten af 2007 blev Herren og jeg enige om, at de der plastiksutteflasker og silikonesutter ikke faldt i vores smag. Ikke for at være gammelklog, men vi havde allerede gennemskuet problemet med alt det plastik.


Jeg henviste til Ninka-Bernadette Mauritsons kernesunde holdning til plastik i sidste uge. Vi spiser kun økologiske olier, der sælges på glasflasker og køber aldrig engangsservice, derfor havde jeg faktisk ikke rigtig sat mig ind i, hvad fedt og varme gør ved plastik. Det synes jeg er sigende.
Og for ganske nyligt snakkede jeg også lige med en kær ven om dåsemad, og at det faktisk ikke var metallet fra dåsen, der i virkeligheden var problemet, men mere det plastik, metallet blev belagt med. Det var også nyt for mig. Jeg har længe undgået det meste dåsemad, primært pga. miljøet, men også fordi en enkelt lille bule, kan betyde farligt metal i maden, ligesom man selvfølgelig heller ikke opbevarer maden i dåsen efter åbning. Ja altså lige indtil Bornholms Torskerogn så leverer deres dåser med et plastiklåg... Så slår man lige sin fornuft fra og tænker Nåmen Hey! Så kan jeg jo lade torskerognen blive i dåsen! Når der er låg med, så er den jo ikke farlig længere!
Tænk, at selv hysteriske øko/miljø/dyrevelfærdsfanatikere Note til selv: Lav en rigtig religion ud af det, det er alt for besværligt at forklare hver gang!!! HøMiDyF'er som os ikke engang tænker 2 gange over den konstellation!

Læs selv Fødevarestyrelsens råd på DR, på deres egen hjemmeside eller lige her:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Umm Happy Happy Happy.... Tell Me'bout it!